Η νέα McLaren MP4-12C μόλις παρουσιάστηκε. Το εντυπωσιακό υπεραυτοκίνητο από τη Μεγάλη Βρετανία έχει κάθε λόγο να καυχιέται ότι μπορεί να βάλει τα μάτια σε όλους τους αντιπάλους του από Ιταλία και Γερμανία, αφού αν μη τι άλλο διαθέτει πολλή, μα πάρα πολλή αγωνιστική τεχνολογία.
Ως γνήσιος απόγονος της πρώτης έκδοσης που κράτησε τα πρωτεία ως το ταχύτερο όχημα στον κόσμο από το 1998 και για αρκετά ακόμη χρόνια, και που ακόμη και σήμερα θεωρείται το ταχύτερο ατμοσφαιρικό μοντέλο με τελική που πλησιάζει τα 400 χ.α.ω. η νέα McLaren ώφειλε να είναι εξωπραγματική! Και έτσι ακριβώς έγινε. Στην επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου το οποίο αποκάλυψαν οι Lewis Hamilton και Jenson Button μπορεί να μην αποκαλύφθηκαν οι ακριβείς επιδόσεις του μοντέλου, αφού οι δοκιμές εξέλιξης δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, όμως οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να περιεργαστούν όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα φέρει η MP4-12C.
Μία από αυτές είναι το χαμηλό βάρος για το οποίο η McLaren αισθάνεται ιδιαίτερη υπερηφάνεια. Έτσι, το σασί που περιλαμβάνει τις δύο θέσεις και στην ουσία αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ της εμπρόσθιας ανάρτησης και της βάσης του κινητήρα που είναι τοποθετημένος στο κέντρο, ζυγίζει μόλις 80 κιλά, είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και ονομάζεται MonoCell. Το συνολικό βάρος του οχήματος υπολογίζεται στα 1.300 κιλά.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, για τη μείωση των τάσεων υποστροφής που μπορεί να εμφανιστούν κατά το απότομο στρίψιμο, η McLaren MP4-12C ενσωματώνει την τεχνολογία που ονομάζει Brake Steer. Με τη λειτουργία αυτή ενεργοποιείται το σύστημα πέδησης στον τροχό που βρίσκεται εσωτερικά της στροφής, στο ποσοστό που χρειάζεται. Η ίδια λειτουργία χρησιμοποιείται και στην περίπτωση της γρήγορης εξόδου από τη στροφή, και πάλι στον εσωτερικό τροχό εξομοιώνοντας έτσι τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού. Μια λύση (το μπλοκέ διαφορικό) στην οποία η McLaren δεν ήθελε να καταφύγει αφού όπως λέει απλά θα πρόσθετε περισσότερο βάρος στο αυτοκίνητο. Τέλος, η λίστα με τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που φέρει το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα μακροσκελής, όμως ένα από αυτά που μάλιστα μας έρχεται από την SLR είναι το Airbrake (αερόφρενο). Κατά το απότομο φρενάρισμα σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 95 χ.α.ω. σηκώνεται η πίσω μεγάλη αεροτομή με υδραυλικό μηχανισμό, έως τις 57 μοίρες.
Από πλευράς κινητήρα ο αντίπαλος των Ferrari 458 Italia και Lamborghini Gallardo θα χρησιμοποιεί V8 κινητήρα 3,8 λίτρων με δύο τούρμπο και θα αποδίδει 600 ίππους και 600 Nm ροπής. Το μοντέλο εγγυάται την καλύτερη στην κατηγορία, αναλογία ιπποδύναμης αλλά και ροπής σε σχέση με το βάρος του, αφού αυτές υπολογίζονται σε 450 ίππους και 450 Nm ροπής στον τόνο. Οι διαστάσεις του μοντέλου είναι τα 4.507x1.908x1.199 χιλ. για ΜxΠxΥ, και τα 2.670 χιλ. για το μεταξόνιο.
Η μετάδοση στους πίσω τροχούς εξασφαλίζεται από ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων που η McLaren ονομάζει SSG (Seamless Shift dual-clutch gearbox). Οι ενδεικτικές τιμές που αναφέρει η εταιρεία για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι λιγότερο από 3 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω., λιγότερο από 10 δλ. για τα 0-200 χ.α.ω., και τελική ταχύτητα ελαφρώς μεγαλύτερη από τα 320 χ.α.ω. Τα πρώτα οχήματα προς πώληση θα κατασκευαστούν στο τέλος του 2010. Έως τότε οι δοκιμές εξέλιξης συνεχίζονται σε Νέα Ζηλανδία, Αριζόνα, Ισπανία, αλλά και στην πίστα του Nurburgring, ενώ ο στόχος της McLaren είναι τα 1.000 οχήματα το χρόνο.
Ως γνήσιος απόγονος της πρώτης έκδοσης που κράτησε τα πρωτεία ως το ταχύτερο όχημα στον κόσμο από το 1998 και για αρκετά ακόμη χρόνια, και που ακόμη και σήμερα θεωρείται το ταχύτερο ατμοσφαιρικό μοντέλο με τελική που πλησιάζει τα 400 χ.α.ω. η νέα McLaren ώφειλε να είναι εξωπραγματική! Και έτσι ακριβώς έγινε. Στην επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου το οποίο αποκάλυψαν οι Lewis Hamilton και Jenson Button μπορεί να μην αποκαλύφθηκαν οι ακριβείς επιδόσεις του μοντέλου, αφού οι δοκιμές εξέλιξης δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, όμως οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να περιεργαστούν όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα φέρει η MP4-12C.
Μία από αυτές είναι το χαμηλό βάρος για το οποίο η McLaren αισθάνεται ιδιαίτερη υπερηφάνεια. Έτσι, το σασί που περιλαμβάνει τις δύο θέσεις και στην ουσία αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ της εμπρόσθιας ανάρτησης και της βάσης του κινητήρα που είναι τοποθετημένος στο κέντρο, ζυγίζει μόλις 80 κιλά, είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και ονομάζεται MonoCell. Το συνολικό βάρος του οχήματος υπολογίζεται στα 1.300 κιλά.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, για τη μείωση των τάσεων υποστροφής που μπορεί να εμφανιστούν κατά το απότομο στρίψιμο, η McLaren MP4-12C ενσωματώνει την τεχνολογία που ονομάζει Brake Steer. Με τη λειτουργία αυτή ενεργοποιείται το σύστημα πέδησης στον τροχό που βρίσκεται εσωτερικά της στροφής, στο ποσοστό που χρειάζεται. Η ίδια λειτουργία χρησιμοποιείται και στην περίπτωση της γρήγορης εξόδου από τη στροφή, και πάλι στον εσωτερικό τροχό εξομοιώνοντας έτσι τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού. Μια λύση (το μπλοκέ διαφορικό) στην οποία η McLaren δεν ήθελε να καταφύγει αφού όπως λέει απλά θα πρόσθετε περισσότερο βάρος στο αυτοκίνητο. Τέλος, η λίστα με τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που φέρει το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα μακροσκελής, όμως ένα από αυτά που μάλιστα μας έρχεται από την SLR είναι το Airbrake (αερόφρενο). Κατά το απότομο φρενάρισμα σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 95 χ.α.ω. σηκώνεται η πίσω μεγάλη αεροτομή με υδραυλικό μηχανισμό, έως τις 57 μοίρες.
Από πλευράς κινητήρα ο αντίπαλος των Ferrari 458 Italia και Lamborghini Gallardo θα χρησιμοποιεί V8 κινητήρα 3,8 λίτρων με δύο τούρμπο και θα αποδίδει 600 ίππους και 600 Nm ροπής. Το μοντέλο εγγυάται την καλύτερη στην κατηγορία, αναλογία ιπποδύναμης αλλά και ροπής σε σχέση με το βάρος του, αφού αυτές υπολογίζονται σε 450 ίππους και 450 Nm ροπής στον τόνο. Οι διαστάσεις του μοντέλου είναι τα 4.507x1.908x1.199 χιλ. για ΜxΠxΥ, και τα 2.670 χιλ. για το μεταξόνιο.
Η μετάδοση στους πίσω τροχούς εξασφαλίζεται από ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων που η McLaren ονομάζει SSG (Seamless Shift dual-clutch gearbox). Οι ενδεικτικές τιμές που αναφέρει η εταιρεία για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι λιγότερο από 3 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω., λιγότερο από 10 δλ. για τα 0-200 χ.α.ω., και τελική ταχύτητα ελαφρώς μεγαλύτερη από τα 320 χ.α.ω. Τα πρώτα οχήματα προς πώληση θα κατασκευαστούν στο τέλος του 2010. Έως τότε οι δοκιμές εξέλιξης συνεχίζονται σε Νέα Ζηλανδία, Αριζόνα, Ισπανία, αλλά και στην πίστα του Nurburgring, ενώ ο στόχος της McLaren είναι τα 1.000 οχήματα το χρόνο.