Μόλις χτες παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στο Μόναχο η δεύτερη γενιά του μεγάλου SUV της Volkswagen. Πρόκειται για το εντυπωσιακό Touareg που μπορεί να παραμένει ογκώδες και επιβλητικό, όμως συνδυάζει όλα τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία της εταιρείας και δείχνει αρκετά πιο δυναμικό σε σχέση με το παρελθόν.
Εμπρός η μάσκα φέρει πλέον τη σχεδιαστική τάση που γνωρίσαμε από τα Golf, Polo και Scirocco, ενώ στο πλάι το προφίλ του μοντέλου έχει αλλάξει αισθητά με πολύ πιο ζωντανή γραμμή η οποία τονίζεται τόσο από τα ελαφρώς φουσκωμένα φτερά, όσο και από τα νεύρα που δημιουργούνται κατά μήκος του αμαξώματος. Όπως ήταν αναμενόμενο και στο Touareg παράγοντες όπως η μειωμένη κατανάλωση και η μείωση του βάρους έπαιξαν το δικό τους σημαντικό ρόλο. Έτσι το νέο μοντέλο είναι κατά 208 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχο, και την ίδια στιγμή πιο οικονομικό κατά 20%, ενώ η ακαμψία είναι βελτιωμένη κατά 5%, και χαμηλότερο κέντρο βάρους (όχι χαμηλωμένο αμάξωμα). Οι διαστάσεις του είναι τα 4,8 μέτρα μήκους, κα 1,93 μέτρα πλάτους, ενώ το μεταξόνιο είναι τα 2,9 μέτρα. Το νέο Touareg Θα είναι το πρώτο υβριδικό όχημα μαζικής παραγωγής της VW, και το πρώτο υβριδικό γερμανικό SUV ενώ όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δελτίο τύπου: «Αυτό το Touareg είναι το πιο τεχνολογικά καινοτόμο μοντέλο στην ιστορία της VW».
Από πλευράς κινητήρων θα χρησιμοποιεί σύνολα τεχνολογίας FSI, TDI, TSI, καθώς και υβριδική τεχνολογία ενώ οι κινητήρες V8 βενζίνης, V10 TDI και W12 πλέον δεν θα διατίθενται. Η υβριδική έκδοση θα χρησιμοποιεί τον V6 TSI των 333 ίππων και με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ που θα αποδίδει επιπλέον 47 ίππους θα αγγίζει συνολικά τους 380 ίππους και 580 Nm ροπής. Τα 0-100 χ.α.ω. θα έρχονται σε μόλις 5,5 δλ. και η τελική ταχύτητα θα είναι τα 240 χ.α.ω. ενώ η κατανάλωση θα είναι τα 8,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 θα είναι τα 193 γρ./χιλιόμετρο. Τέλος το μοντέλο ως αμιγώς ηλεκτρικό θα μπορεί να οδηγηθεί έως την ταχύτητα των 50 χ.α.ω.
Με τον 3,6 λίτρων V6 FSI η απόδοση θα είναι τα 280 άλογα και η ροπή τα 360 Nm, ενώ η κατανάλωση θα είναι τα 9,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 τα 236 γρ./χιλιόμετρο. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι: ο V6 TDI με τους 240 ίππους και τα 7,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα κατανάλωσης, και ο V8 TDI των 4,2 λίτρων με τους 340 ίππους και τα 9,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα κατανάλωσης. Όλα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που επίσης αποτελεί παγκόσμια πρωτιά για την κατηγορία.
Από πλευράς τετρακίνησης θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, η 4Motion και η 4XMotion με το πακέτο Terrain Tech Packet. Και οι δύο είναι φυσικά μόνιμα τετρακίνητες με τη βασική 4Motion να διαθέτει ένα διαφορικό Torsen περιορισμένης ολίσθησης, γωνία αναρρίχησης 31 μοίρες, και λειτουργία Off-road driving programme που με το πάτημα του σχετικού διακόπτη αλλάζει την απόκριση των ABS, EDS και ASR, ενεργοποιεί το Hill Descent Assist και αλλάζει τα όρια αλλαγής των ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου.
Η δεύτερη έκδοση 4XMotion είναι η πιο σκληροτράχηλη με τις κοντές σχέσεις για τους πιο φανατικούς της εκτός δρόμου κίνησης. Αυτή διαθέτει δύο μπλοκέ διαφορικά (κεντρικό και πίσω) με κλείδωμα έως 100%, γωνία αναρρίχησης 45 μοίρες, ενώ μάλιστα υπάρχουν 5 επιλογές για κάθε περίσταση. Είναι οι: 1) On-Road, 2) Off-Road (με αυτόματη λειτουργία των μπλοκέ διαφορικών), 3) Low (ενεργοποίηση των κοντών σχέσεων), 4) Addition of centre differential lock (κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, και 5) Addition of rear differential lock (για το κλείδωμα και του πίσω μπλοκέ).
Άλλα στοιχεία που δεν πρέπει να παραλείψουμε είναι πως το πίσω κάθισμα σύρεται κατά 160 χιλιοστά, ενώ μάλιστα οι πλάτες του μπορούν να πέσουν με ηλεκτρική ρύθμιση (επιπλέον εξοπλισμός), με τη συνολική χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών να αυξάνεται σα 1.642 λίτρα. Τέλος, υπάρχει και το σύστημα Lane Assist, καθώς και το νέο Side Assist (προειδοποιεί για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και πλάι κατά την αλλαγή λωρίδας), καθώς και το Adaptive Cruise Control που φρενάρει ανάλογα με το προπορευμένο όχημα. H διάθεση του μοντέλου στην αγορά θα ξεκινήσει τον Απρίλιο.
Εμπρός η μάσκα φέρει πλέον τη σχεδιαστική τάση που γνωρίσαμε από τα Golf, Polo και Scirocco, ενώ στο πλάι το προφίλ του μοντέλου έχει αλλάξει αισθητά με πολύ πιο ζωντανή γραμμή η οποία τονίζεται τόσο από τα ελαφρώς φουσκωμένα φτερά, όσο και από τα νεύρα που δημιουργούνται κατά μήκος του αμαξώματος. Όπως ήταν αναμενόμενο και στο Touareg παράγοντες όπως η μειωμένη κατανάλωση και η μείωση του βάρους έπαιξαν το δικό τους σημαντικό ρόλο. Έτσι το νέο μοντέλο είναι κατά 208 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχο, και την ίδια στιγμή πιο οικονομικό κατά 20%, ενώ η ακαμψία είναι βελτιωμένη κατά 5%, και χαμηλότερο κέντρο βάρους (όχι χαμηλωμένο αμάξωμα). Οι διαστάσεις του είναι τα 4,8 μέτρα μήκους, κα 1,93 μέτρα πλάτους, ενώ το μεταξόνιο είναι τα 2,9 μέτρα. Το νέο Touareg Θα είναι το πρώτο υβριδικό όχημα μαζικής παραγωγής της VW, και το πρώτο υβριδικό γερμανικό SUV ενώ όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δελτίο τύπου: «Αυτό το Touareg είναι το πιο τεχνολογικά καινοτόμο μοντέλο στην ιστορία της VW».
Από πλευράς κινητήρων θα χρησιμοποιεί σύνολα τεχνολογίας FSI, TDI, TSI, καθώς και υβριδική τεχνολογία ενώ οι κινητήρες V8 βενζίνης, V10 TDI και W12 πλέον δεν θα διατίθενται. Η υβριδική έκδοση θα χρησιμοποιεί τον V6 TSI των 333 ίππων και με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ που θα αποδίδει επιπλέον 47 ίππους θα αγγίζει συνολικά τους 380 ίππους και 580 Nm ροπής. Τα 0-100 χ.α.ω. θα έρχονται σε μόλις 5,5 δλ. και η τελική ταχύτητα θα είναι τα 240 χ.α.ω. ενώ η κατανάλωση θα είναι τα 8,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 θα είναι τα 193 γρ./χιλιόμετρο. Τέλος το μοντέλο ως αμιγώς ηλεκτρικό θα μπορεί να οδηγηθεί έως την ταχύτητα των 50 χ.α.ω.
Με τον 3,6 λίτρων V6 FSI η απόδοση θα είναι τα 280 άλογα και η ροπή τα 360 Nm, ενώ η κατανάλωση θα είναι τα 9,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 τα 236 γρ./χιλιόμετρο. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι: ο V6 TDI με τους 240 ίππους και τα 7,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα κατανάλωσης, και ο V8 TDI των 4,2 λίτρων με τους 340 ίππους και τα 9,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα κατανάλωσης. Όλα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που επίσης αποτελεί παγκόσμια πρωτιά για την κατηγορία.
Από πλευράς τετρακίνησης θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, η 4Motion και η 4XMotion με το πακέτο Terrain Tech Packet. Και οι δύο είναι φυσικά μόνιμα τετρακίνητες με τη βασική 4Motion να διαθέτει ένα διαφορικό Torsen περιορισμένης ολίσθησης, γωνία αναρρίχησης 31 μοίρες, και λειτουργία Off-road driving programme που με το πάτημα του σχετικού διακόπτη αλλάζει την απόκριση των ABS, EDS και ASR, ενεργοποιεί το Hill Descent Assist και αλλάζει τα όρια αλλαγής των ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου.
Η δεύτερη έκδοση 4XMotion είναι η πιο σκληροτράχηλη με τις κοντές σχέσεις για τους πιο φανατικούς της εκτός δρόμου κίνησης. Αυτή διαθέτει δύο μπλοκέ διαφορικά (κεντρικό και πίσω) με κλείδωμα έως 100%, γωνία αναρρίχησης 45 μοίρες, ενώ μάλιστα υπάρχουν 5 επιλογές για κάθε περίσταση. Είναι οι: 1) On-Road, 2) Off-Road (με αυτόματη λειτουργία των μπλοκέ διαφορικών), 3) Low (ενεργοποίηση των κοντών σχέσεων), 4) Addition of centre differential lock (κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, και 5) Addition of rear differential lock (για το κλείδωμα και του πίσω μπλοκέ).
Άλλα στοιχεία που δεν πρέπει να παραλείψουμε είναι πως το πίσω κάθισμα σύρεται κατά 160 χιλιοστά, ενώ μάλιστα οι πλάτες του μπορούν να πέσουν με ηλεκτρική ρύθμιση (επιπλέον εξοπλισμός), με τη συνολική χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών να αυξάνεται σα 1.642 λίτρα. Τέλος, υπάρχει και το σύστημα Lane Assist, καθώς και το νέο Side Assist (προειδοποιεί για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και πλάι κατά την αλλαγή λωρίδας), καθώς και το Adaptive Cruise Control που φρενάρει ανάλογα με το προπορευμένο όχημα. H διάθεση του μοντέλου στην αγορά θα ξεκινήσει τον Απρίλιο.