Διαλέξαμε και σας παρουσιάζουμε τα αυτοκίνητα που κυριολεκτικά θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε την αυτοκίνηση. Θα τα δούμε στο άμεσο μέλλον, και στην πλειοψηφία τους είναι μοντέλα ευρείας παραγωγής, ενώ στο σύνολο τους είναι υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα
Audi R4
Πρόκειται για το ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της Audi που συνολικά (μαζί με τις μπαταρίες που ζυγίζουν 399 κιλά) ζυγίζει περί τα 1.350 κιλά. Αυτό οφείλεται στο το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά όπως τα ανθρακονήματα και το αλουμίνιο. Η αναλογία βάρους της τάξης του 40:60 εμπρός/πίσω, καθώς και οι μπαταρίες που είναι τοποθετημένες πίσω από τα καθίσματα και όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, υπόσχονται πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά. Η συνολική ιπποδύναμη των δύο ηλεκτρικών μοτέρ είναι τα 204 άλογα, ενώ η ροπή φτάνει και εδώ το εξωπραγματικό νούμερο των 2.650 Nm. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 5,9 δλ. και η τελική του ταχύτητα σταματά στα 200 χ.α.ω. Η αυτονομία του υπολογίζεται στα 250 χιλιόμετρα ενώ οι μπαταρίες του μπορούν να γεμίσουν από μια απλή πρίζα των 230 Volt σε 11 ώρες, ενώ εάν υπάρχει παροχή 400 Volt αυτός ο χρόνος γίνεται μόλις 2 ώρες.
BMW ActiveHybrid5
Η υβριδική 5άρα θα χρησιμοποιεί σύστημα παραπλήσιο με το «ελαφρύ» υβριδικό σύστημα της 7άρας. Θα διαθέτει δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα μεταξύ του κανονικού της κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου. Στην 7άρα αυτός ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται μεταξύ του V8 μοτέρ των 4,4 λίτρων και του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η χρήση του περιορίζεται στο να βοηθά κατά την απότομη επιτάχυνση και την διευκόλυνση όταν απαιτείται περισσότερη δύναμη σε συνθήκες αυξημένου φορτίου. Εκεί η συνολική απόδοση είναι οι 455 ίπποι και τα 700 Nm ροπής, ενώ το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση στα 100 χ.α.ω. σε μόλις 4,8 δλ. και καταφέρνει καλύτερη κατανάλωση κατά 15% σε σχέση με την 750i. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί σε μορφή concept αφού η εξέλιξη του δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, ενώ η διάθεση του στην αγορά θα ξεκινήσει περίπου το Μάρτιο του 2011, κοντά δηλαδή στην επόμενη έκθεση της Γενεύης.
Chevrolet Volt
Το ηλεκτρικό Volt διαθέτει μία μπαταρία 16 kWh, η οποία προσφέρει ισχύ σε μία ηλεκτρική μονάδα, που κινεί τους τροχούς του αυτοκινήτου για μία διαδρομή 60 χιλιομέτρων. Με αυτή τη λειτουργία επιτυγχάνεται μηδενική εκπομπή ρύπων αλλά και έλλειψη θορύβων από τον κινητήρα που, σε συνδυασμό με ειδικά μονωτικά υλικά, κάνουν το αυτοκίνητο εξαιρετικά αθόρυβο στην οδήγηση. Όταν η ισχύς των μπαταριών καταναλωθεί, τότε ο κινητήρας βενζίνης/Ε85 αναλαμβάνει να κινήσει μία γεννήτρια, η οποία θα παρέχει συνεχόμενη ισχύ στην ηλεκτρική μονάδα κίνησης, ενώ παράλληλα θα υποστηρίζει τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό το πρόγραμμα λειτουργίας επεκτείνει την αυτονομία του Volt για μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα, μέχρις ότου επαναφορτιστεί η μπαταρία. Η μπαταρία του Volt μπορεί να φορτιστεί και από μία πρίζα του δικτύου ηλεκτρισμού με παροχή 230V σε λιγότερο από τρεις ώρες. Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας θα μειώνεται σημαντικά, αν η μπαταρία δεν έχει αδειάσει τελείως.
Honda CR-Z
Το νέο Honda CR-Z έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση του Ντιτρόιτ. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός υβριδικού συστήματος κίνησης με coupe αμάξωμα 2+2 θέσεων, ενώ την ίδια στιγμή δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση. Η διάταξη (για το Ευρωπαϊκών προδιαγραφών μοντέλο) θα είναι 2+2 θέσεων, ενώ θα χρησιμοποιεί για πρώτη φορά σε υβριδικό όχημα, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που συνδυάζεται με έναν 4-κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων. Η συνολική απόδοση είναι οι 124 ίπποι και τα 174 Nm ροπής, με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα, και τις εκπομπές CO2 στα 117 γρ./χιλιόμετρο (ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 78 Nm και 14 ίππους, και τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων). Το CR-Z εφοδιάζεται με ένα 3-Mode Drive System που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, μεταβάλλοντας την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του χρόνου σβησίματος στο ρελαντί, του ελέγχου κλιματισμού και του βαθμού υποστήριξης του υβριδικού συστήματος ΙΜΑ.
Mitsubishi I-MiEV
Για την κίνηση του i-MiEV χρησιμοποιείται ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 64 ίππων και 180 Nm ροπής και είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα φροντίζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από 88 κυψέλες (με αυτονομία, σύμφωνα με την εταιρεία, στα 130 χλμ.). Όταν ο οδηγός επιβραδύνει, ο ηλεκτροκινητήρας φορτίζει την μπαταρία, ενώ την "εποπτεία" όλων των λειτουργιών την έχει το σύστημα MiEV OS (MiEV Operating System), που επεξεργάζεται όλα τα ηλεκτρικά στοιχεία, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή αυτονομία του αυτοκινήτου. Τέλος, για τη λειτουργία του ηλεκτρικού εξοπλισμού χρησιμοποιείται μια βοηθητική μπαταρία τάσης 12V, ώστε να μην επιβαρύνεται περαιτέρω το σύστημα κίνησης. Για τη φόρτιση του ηλεκτρικού i-MiEV απαιτείται ειδικό καλώδιο, ενώ μπορεί να γίνει οπουδήποτε. Ωστόσο, αυτό που διαφοροποιείται είναι ο χρόνος φόρτισης που ανάλογα με την τάση του δικτύου απαιτούνται από 6 έως 14 ώρες. Τέλος, στην περίπτωση που το δίκτυο είναι 3 φάσεων και τάσης 200V, μπορεί να επιτευχθεί το 80% εντός 30 λεπτών.
Nissan Leaf
Την απάντησή της στους ιάπωνες ανταγωνιστές της δίνει η Nissan με ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο με την ονομασία «Leaf» που σημαίνει φύλλο. Σύμφωνα με την εταιρεία το Leaf θα είναι ένα προσιτό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων το οποίο θα λανσαριστεί στην αγορά το 2010. To Nissan Leaf εφοδιάζεται με μπαταρίες λιθίου και έναν ηλεκτροκινητήρα. Οι μεν μπαταρίες αποδίδουν 120 ίππους και ο δε ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 109 ίππους και 280Nm ροπής, νούμερα παρόμοια ενός υπετροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα. Ο οδηγός του Nissan Leaf μπορεί να ταξιδέψει με μια μόνο φόρτιση για απόσταση πάνω από 160 χιλιόμετρα ενώ για τη φόρτιση χρειάζονται μόλις 8 ώρες σε κάποια συμβατική πρίζα στο σπίτι. Στην περίπτωση που όμως βιάζεται ο ιδιοκτήτης, υπάρχει η δυνατότητα γρήγορης φόρτωσης σε ποσοστό 80% της χωρητικότητας των μπαταριών.
Opel Ampera
Αντίθετα με ένα plug-in ηλεκτρικό όχημα, το σύστημα E-REV του Ampera, με την ονομασία Voltec, χρησιμοποιεί μία βενζινοκίνητη γεννήτρια μέσα στο αυτοκίνητο που αποτρέπει την πλήρη αποφόρτιση της μπαταρίας. Αυτό σημαίνει ότι επιπλέον μιας αυτονομίας 60 χλμ. βασισμένης μόνο στην ηλεκτρική ενέργεια, ο ηλεκτρισμός από ένα κινητήρα-γεννήτρια επεκτείνει την αυτονομία του Ampera σε πάνω από 500 χλμ. Καθώς πάνω από το 70% των μετακινήσεων με αυτοκίνητο στην Ευρώπη είναι μικρότερο χιλιομετρικά από την ηλεκτρική αυτονομία του Ampera, η πλειοψηφία των οδηγών θα μπορεί να χρησιμοποιεί το τετραθέσιο με μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενική κατανάλωση βενζίνης. Παράλληλα, οι οδηγοί είναι ήρεμοι, ξέροντας ότι μπορούν να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, χωρίς επαναφόρτιση. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, θα φορτίζονται από μία στάνταρ πρίζα 230V.
Peugeot RCZ Hybrid4
Το υβριδικό κουπέ μοντέλο της Peugeot παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2009, ενώ την εμφάνιση του στην ίδια έκθεση έκανε και το επίσης υβριδικό Peugeot 3008. Και τα δύο μοντέλα κάνουν χρήση κοινής τεχνολογίας που ακούει στον κωδικό Hybrid4. Αναφορικά με αυτήν, να αναφερθεί ότι πρόκειται για ένα σύστημα στο οποίο ένας κινητήρας καύσης κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος κάτω από το πάτωμα του χώρου φόρτωσης κοντά στον άξονα κινεί τους πίσω τροχούς. Το όφελος από αυτού του είδους την τετρακίνηση είναι ότι δεν υπάρχουν μηχανικές συνδέσεις μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους, καθώς όλα ελέγχονται ηλεκτρονικά (μέσω καλωδίου). Έτσι, αποφεύγεται κάθε αρχιτεκτονικός περιορισμός που θα επηρέαζε τον εσωτερικό χώρο και σχεδιασμό του χώρου επιβατών.
Renault Ζ.Ε.
Πρόκειται για την σειρά των ηλεκτρικών οχημάτων της Renault. Από αριστερά βλέπουμε τα Fluence, Twizy, Kangoo και Zoe, όλα με τον κωδικό Z.E. Concept (Zero Emission). Το Fluence είναι η ηλεκτρική έκδοση της 5θέσιας μπερλίνας Fluence με αυτονομία 160 χιλιομέτρων. Το πιο εντυπωσιακό όλων, το Twizy, είναι ένα πολύ μικρό μεταφορικό μέσο 1+1 θέσεων, με ένα ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων και μηδενικές εκπομπές. Ο χώρος που καταλαμβάνει είναι 2,3 μέτρα μήκους και έχει κύκλο στροφής 3 μέτρων. Αντίστοιχη είναι και η τελική του ταχύτητα των 75 χλμ./ώρα. Το Kangoo είναι η ηλεκτρική μετουσίωση ενός ημιεπαγγελματικού βαν, το οποίο διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 70 kW, ηλιακές κυψέλες, αλλά και θερμαινόμενο τιμόνι. Τέλος, είναι το Zoe. Πρόκειται είναι ένα compact μικρό 4 θέσεων, φτιαγμένο για αστικές μετακινήσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας των 70 kW έχει αυτονομία 160 χιλιομέτρων, οι αλουμινένιοι τροχοί είναι 21 ιντσών, ενώ το πίσω σπόιλερ είναι ανακλινόμενο για καλύτερη αεροδυναμική.
Volvo C30
Το μοντέλο είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που παρουσίασε η Volvo, ενώ λόγω μεγέθους και αυξημένης ευελιξίας μοιάζει να αποτελεί την πιο σωστή επιλογή. Η αυτονομία του είναι τα 150 χιλιόμετρα ενώ οι επιδόσεις του κρίνονται ικανοποιητικές. Το αυτοκίνητο ονομάζεται C30 BEV (Battery Electric Vehicle). Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι τοποθετημένος στη θέση που στις άλλες εκδόσεις συναντάμε τον κανονικό κινητήρα, ενώ οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες κατά μήκος του τούνελ μετάδοσης και στο χώρο του συνηθισμένου ρεζερβουάρ καυσίμου. Το C30 BEV χρειάζεται περίπου 8 ώρες για να τις φορτίσει, και η φόρτιση μπορεί να γίνει από μια κανονική πρίζα. Η αυτονομία του είναι τα 150 χιλιόμετρα. Η τελική του ταχύτητα σταματά στα 130 χ.α.ω. ενώ τα 0-100 χ.α.ω. από στάση επιτυγχάνονται σε 11 δλ.
Audi R4
Πρόκειται για το ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της Audi που συνολικά (μαζί με τις μπαταρίες που ζυγίζουν 399 κιλά) ζυγίζει περί τα 1.350 κιλά. Αυτό οφείλεται στο το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά όπως τα ανθρακονήματα και το αλουμίνιο. Η αναλογία βάρους της τάξης του 40:60 εμπρός/πίσω, καθώς και οι μπαταρίες που είναι τοποθετημένες πίσω από τα καθίσματα και όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, υπόσχονται πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά. Η συνολική ιπποδύναμη των δύο ηλεκτρικών μοτέρ είναι τα 204 άλογα, ενώ η ροπή φτάνει και εδώ το εξωπραγματικό νούμερο των 2.650 Nm. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 5,9 δλ. και η τελική του ταχύτητα σταματά στα 200 χ.α.ω. Η αυτονομία του υπολογίζεται στα 250 χιλιόμετρα ενώ οι μπαταρίες του μπορούν να γεμίσουν από μια απλή πρίζα των 230 Volt σε 11 ώρες, ενώ εάν υπάρχει παροχή 400 Volt αυτός ο χρόνος γίνεται μόλις 2 ώρες.
BMW ActiveHybrid5
Η υβριδική 5άρα θα χρησιμοποιεί σύστημα παραπλήσιο με το «ελαφρύ» υβριδικό σύστημα της 7άρας. Θα διαθέτει δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα μεταξύ του κανονικού της κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου. Στην 7άρα αυτός ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται μεταξύ του V8 μοτέρ των 4,4 λίτρων και του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η χρήση του περιορίζεται στο να βοηθά κατά την απότομη επιτάχυνση και την διευκόλυνση όταν απαιτείται περισσότερη δύναμη σε συνθήκες αυξημένου φορτίου. Εκεί η συνολική απόδοση είναι οι 455 ίπποι και τα 700 Nm ροπής, ενώ το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση στα 100 χ.α.ω. σε μόλις 4,8 δλ. και καταφέρνει καλύτερη κατανάλωση κατά 15% σε σχέση με την 750i. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί σε μορφή concept αφού η εξέλιξη του δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, ενώ η διάθεση του στην αγορά θα ξεκινήσει περίπου το Μάρτιο του 2011, κοντά δηλαδή στην επόμενη έκθεση της Γενεύης.
Chevrolet Volt
Το ηλεκτρικό Volt διαθέτει μία μπαταρία 16 kWh, η οποία προσφέρει ισχύ σε μία ηλεκτρική μονάδα, που κινεί τους τροχούς του αυτοκινήτου για μία διαδρομή 60 χιλιομέτρων. Με αυτή τη λειτουργία επιτυγχάνεται μηδενική εκπομπή ρύπων αλλά και έλλειψη θορύβων από τον κινητήρα που, σε συνδυασμό με ειδικά μονωτικά υλικά, κάνουν το αυτοκίνητο εξαιρετικά αθόρυβο στην οδήγηση. Όταν η ισχύς των μπαταριών καταναλωθεί, τότε ο κινητήρας βενζίνης/Ε85 αναλαμβάνει να κινήσει μία γεννήτρια, η οποία θα παρέχει συνεχόμενη ισχύ στην ηλεκτρική μονάδα κίνησης, ενώ παράλληλα θα υποστηρίζει τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό το πρόγραμμα λειτουργίας επεκτείνει την αυτονομία του Volt για μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα, μέχρις ότου επαναφορτιστεί η μπαταρία. Η μπαταρία του Volt μπορεί να φορτιστεί και από μία πρίζα του δικτύου ηλεκτρισμού με παροχή 230V σε λιγότερο από τρεις ώρες. Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας θα μειώνεται σημαντικά, αν η μπαταρία δεν έχει αδειάσει τελείως.
Honda CR-Z
Το νέο Honda CR-Z έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση του Ντιτρόιτ. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός υβριδικού συστήματος κίνησης με coupe αμάξωμα 2+2 θέσεων, ενώ την ίδια στιγμή δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση. Η διάταξη (για το Ευρωπαϊκών προδιαγραφών μοντέλο) θα είναι 2+2 θέσεων, ενώ θα χρησιμοποιεί για πρώτη φορά σε υβριδικό όχημα, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που συνδυάζεται με έναν 4-κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων. Η συνολική απόδοση είναι οι 124 ίπποι και τα 174 Nm ροπής, με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα, και τις εκπομπές CO2 στα 117 γρ./χιλιόμετρο (ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 78 Nm και 14 ίππους, και τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων). Το CR-Z εφοδιάζεται με ένα 3-Mode Drive System που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, μεταβάλλοντας την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του χρόνου σβησίματος στο ρελαντί, του ελέγχου κλιματισμού και του βαθμού υποστήριξης του υβριδικού συστήματος ΙΜΑ.
Mitsubishi I-MiEV
Για την κίνηση του i-MiEV χρησιμοποιείται ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 64 ίππων και 180 Nm ροπής και είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα φροντίζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από 88 κυψέλες (με αυτονομία, σύμφωνα με την εταιρεία, στα 130 χλμ.). Όταν ο οδηγός επιβραδύνει, ο ηλεκτροκινητήρας φορτίζει την μπαταρία, ενώ την "εποπτεία" όλων των λειτουργιών την έχει το σύστημα MiEV OS (MiEV Operating System), που επεξεργάζεται όλα τα ηλεκτρικά στοιχεία, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή αυτονομία του αυτοκινήτου. Τέλος, για τη λειτουργία του ηλεκτρικού εξοπλισμού χρησιμοποιείται μια βοηθητική μπαταρία τάσης 12V, ώστε να μην επιβαρύνεται περαιτέρω το σύστημα κίνησης. Για τη φόρτιση του ηλεκτρικού i-MiEV απαιτείται ειδικό καλώδιο, ενώ μπορεί να γίνει οπουδήποτε. Ωστόσο, αυτό που διαφοροποιείται είναι ο χρόνος φόρτισης που ανάλογα με την τάση του δικτύου απαιτούνται από 6 έως 14 ώρες. Τέλος, στην περίπτωση που το δίκτυο είναι 3 φάσεων και τάσης 200V, μπορεί να επιτευχθεί το 80% εντός 30 λεπτών.
Nissan Leaf
Την απάντησή της στους ιάπωνες ανταγωνιστές της δίνει η Nissan με ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο με την ονομασία «Leaf» που σημαίνει φύλλο. Σύμφωνα με την εταιρεία το Leaf θα είναι ένα προσιτό αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων το οποίο θα λανσαριστεί στην αγορά το 2010. To Nissan Leaf εφοδιάζεται με μπαταρίες λιθίου και έναν ηλεκτροκινητήρα. Οι μεν μπαταρίες αποδίδουν 120 ίππους και ο δε ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 109 ίππους και 280Nm ροπής, νούμερα παρόμοια ενός υπετροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα. Ο οδηγός του Nissan Leaf μπορεί να ταξιδέψει με μια μόνο φόρτιση για απόσταση πάνω από 160 χιλιόμετρα ενώ για τη φόρτιση χρειάζονται μόλις 8 ώρες σε κάποια συμβατική πρίζα στο σπίτι. Στην περίπτωση που όμως βιάζεται ο ιδιοκτήτης, υπάρχει η δυνατότητα γρήγορης φόρτωσης σε ποσοστό 80% της χωρητικότητας των μπαταριών.
Opel Ampera
Αντίθετα με ένα plug-in ηλεκτρικό όχημα, το σύστημα E-REV του Ampera, με την ονομασία Voltec, χρησιμοποιεί μία βενζινοκίνητη γεννήτρια μέσα στο αυτοκίνητο που αποτρέπει την πλήρη αποφόρτιση της μπαταρίας. Αυτό σημαίνει ότι επιπλέον μιας αυτονομίας 60 χλμ. βασισμένης μόνο στην ηλεκτρική ενέργεια, ο ηλεκτρισμός από ένα κινητήρα-γεννήτρια επεκτείνει την αυτονομία του Ampera σε πάνω από 500 χλμ. Καθώς πάνω από το 70% των μετακινήσεων με αυτοκίνητο στην Ευρώπη είναι μικρότερο χιλιομετρικά από την ηλεκτρική αυτονομία του Ampera, η πλειοψηφία των οδηγών θα μπορεί να χρησιμοποιεί το τετραθέσιο με μηδενικές εκπομπές ρύπων και μηδενική κατανάλωση βενζίνης. Παράλληλα, οι οδηγοί είναι ήρεμοι, ξέροντας ότι μπορούν να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, χωρίς επαναφόρτιση. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, θα φορτίζονται από μία στάνταρ πρίζα 230V.
Peugeot RCZ Hybrid4
Το υβριδικό κουπέ μοντέλο της Peugeot παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2009, ενώ την εμφάνιση του στην ίδια έκθεση έκανε και το επίσης υβριδικό Peugeot 3008. Και τα δύο μοντέλα κάνουν χρήση κοινής τεχνολογίας που ακούει στον κωδικό Hybrid4. Αναφορικά με αυτήν, να αναφερθεί ότι πρόκειται για ένα σύστημα στο οποίο ένας κινητήρας καύσης κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος κάτω από το πάτωμα του χώρου φόρτωσης κοντά στον άξονα κινεί τους πίσω τροχούς. Το όφελος από αυτού του είδους την τετρακίνηση είναι ότι δεν υπάρχουν μηχανικές συνδέσεις μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους, καθώς όλα ελέγχονται ηλεκτρονικά (μέσω καλωδίου). Έτσι, αποφεύγεται κάθε αρχιτεκτονικός περιορισμός που θα επηρέαζε τον εσωτερικό χώρο και σχεδιασμό του χώρου επιβατών.
Renault Ζ.Ε.
Πρόκειται για την σειρά των ηλεκτρικών οχημάτων της Renault. Από αριστερά βλέπουμε τα Fluence, Twizy, Kangoo και Zoe, όλα με τον κωδικό Z.E. Concept (Zero Emission). Το Fluence είναι η ηλεκτρική έκδοση της 5θέσιας μπερλίνας Fluence με αυτονομία 160 χιλιομέτρων. Το πιο εντυπωσιακό όλων, το Twizy, είναι ένα πολύ μικρό μεταφορικό μέσο 1+1 θέσεων, με ένα ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων και μηδενικές εκπομπές. Ο χώρος που καταλαμβάνει είναι 2,3 μέτρα μήκους και έχει κύκλο στροφής 3 μέτρων. Αντίστοιχη είναι και η τελική του ταχύτητα των 75 χλμ./ώρα. Το Kangoo είναι η ηλεκτρική μετουσίωση ενός ημιεπαγγελματικού βαν, το οποίο διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 70 kW, ηλιακές κυψέλες, αλλά και θερμαινόμενο τιμόνι. Τέλος, είναι το Zoe. Πρόκειται είναι ένα compact μικρό 4 θέσεων, φτιαγμένο για αστικές μετακινήσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας των 70 kW έχει αυτονομία 160 χιλιομέτρων, οι αλουμινένιοι τροχοί είναι 21 ιντσών, ενώ το πίσω σπόιλερ είναι ανακλινόμενο για καλύτερη αεροδυναμική.
Volvo C30
Το μοντέλο είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που παρουσίασε η Volvo, ενώ λόγω μεγέθους και αυξημένης ευελιξίας μοιάζει να αποτελεί την πιο σωστή επιλογή. Η αυτονομία του είναι τα 150 χιλιόμετρα ενώ οι επιδόσεις του κρίνονται ικανοποιητικές. Το αυτοκίνητο ονομάζεται C30 BEV (Battery Electric Vehicle). Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι τοποθετημένος στη θέση που στις άλλες εκδόσεις συναντάμε τον κανονικό κινητήρα, ενώ οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες κατά μήκος του τούνελ μετάδοσης και στο χώρο του συνηθισμένου ρεζερβουάρ καυσίμου. Το C30 BEV χρειάζεται περίπου 8 ώρες για να τις φορτίσει, και η φόρτιση μπορεί να γίνει από μια κανονική πρίζα. Η αυτονομία του είναι τα 150 χιλιόμετρα. Η τελική του ταχύτητα σταματά στα 130 χ.α.ω. ενώ τα 0-100 χ.α.ω. από στάση επιτυγχάνονται σε 11 δλ.