Mε καινοτόμες λύσεις, όπως οι αντικριστά ανοιγόμενες
ανεξάρτητες πόρτες, σημαντική ευελιξία στο εσωτερικό και
πολύ μοντέρνα εμφάνιση, το νέο Opel Meriva ανεβάζει πολύ
ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των κόμπακτ πολυμορφικών
αυτοκινήτων.
Μείγμα σχεδίασης και πλατφόρμων
Αν και η Opel δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τις διαστάσεις του νέου Meriva, αυτό είναι μακρύτερο από το μοντέλο που διαδέχεται. Συγκεκριμένα, βασίζεται σε μία τροποποιημένη εκδοχή-συνδυασμό των πλατφόρμων των Zafira, Astra και Insignia. Το ίδιο συμβαίνει και με την εμφάνισή του, η οποία ενσωματώνει όλα τα στοιχεία από τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γερμανικής φίρμας, οι πρώτοι εκφραστές της οποίας, χρονικά, είναι τα νέα Insignia και Astra. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν η ευμεγέθης χρωμιωμένη μάσκα, τα εμπρός φωτιστικά σώματα με λειτουργία ημέρας, το χαρακτηριστικό νεύρο σε σχήμα «λεπίδας», που διατρέχει τις πόρτες, αλλά και η εντυπωσιακή πανοραμική οροφή. Άξια λόγου είναι και η κυματιστή γραμμή στις πόρτες των πίσω επιβατών, λεπτομέρεια που προσφέρει δυναμισμό, αλλά και καλύτερη εξωτερική ορατότητα στους μικρούς ηλικιακά επιβάτες της 2ης σειράς..
Το σύστημα FlexRail επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώνει όπως επιθυμεί τη θέση του υποβραχιονίου, αλλά και συνολικά του χώρου, για μεταφορά μικροαντικειμένων ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα
Flexibility σημαίνει… «ευελιξία»!
Όπως προείπαμε, το σημαντικότερο πλεονέκτημα του νέου Meriva είναι η ευελιξία και οι πρακτικές λύσεις που προσφέρει. Αυτό το στοιχείο απορρέει μέσα από 4 Flex εφαρμογές, που ενσωματώνει το πολυχρηστικό μοντέλο της Opel. Ας τις δούμε αναλυτικά:
• FlexDoors: Αντικριστά ανοιγόμενες και ανεξάρτητες πόρτες
Για πρώτη φορά σε πολυχρηστικό μοντέλο συναντάμε αυτή την καινοτόμο λύση με τις στάνταρ αντικριστές εμπρός και πίσω πόρτες, η οποία και στην πράξη μας έδειξε ιδιαίτερα πρακτική, προσφέροντας πολύ εύκολη πρόσβαση στη 2η σειρά καθισμάτων, αλλά και αντίστοιχα εύκολη έξοδο από αυτή. Σημειώστε ότι η γωνία ανοίγματος των θυρών φτάνει στις 84 μοίρες, πλησιάζουν, δηλαδή, την ορθή γωνία. Στην καθημερινότητα αυτό σημαίνει ότι επιβίβαση και αποβίβαση παιδιών, με ή και χωρίς παιδικά καθίσματα στη 2η σειρά, είναι κυριολεκτικά «παιχνιδάκι». Για λόγους ασφαλείας, οι μηχανικοί της Opel τοποθέτησαν σύστημα ηλεκτρονικής ειδοποίησης του οδηγού, αν οι πίσω πόρτες τείνουν να ανοίξουν ακούσια, οι οποίες κλειδώνουν αυτόματα μετά τα 4 χλμ./ώρα.
• FlexSpace: Eυέλικτα καθίσματα
Το μικρό MPV της Opel διαθέτει, όπως και η υπάρχουσα γενιά του, το σύστημα διαμόρωσης καμπίνας FlexSpace. Αυτό επιτρέπει στη δεύτερη σειρά καθισμάτων να αναδιπλώνεται πλήρως και με μία μόνο απλή κίνηση, δίχως να υπάρχει ανάγκη να αφαιρεθούν τελείως. Παράλληλα, τα πίσω καθίσματα σύρονται, ενώ και τα μπροστινά έχουν μεγάλη ευελιξία στις ρυθμίσεις τους, αφού μετακινούνται κατά 240 χιλιοστά κατά μήκος και κατά 65 χιλιοστά σε ύψος.
• FlexRail: Για μικροαντικείμενα
Μετά τις FlexDoors, μία ακόμη καινοτόμο λύση που φέρει το νέο Meriva, είναι η εφαρμογή FlexRail στην κονσόλα, ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Πρόκειται στην πράξη για ένα συρόμενο υποβραχιόνιο με επιπλέον θήκες για μικροαντικείμενα, καθώς και ποτηροθήκες. Ανάλογα τη διαμόρφωση του σημείου, μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και περιοδικά, θήκες με CD, αλλά και συσκευές αναπαραγωγής μουσικής. Επιπλέον στη βάση του χώρου αυτού και κάτω από το λεβιέ ταχυτήτων υπάρχουν υποδοχές iPOD και θύρα USB. Σημειώστε ότι για περαιτέρω εξοινόμηση χώρου και βάρους, το χειρόφρενο ενεργοποιείται και απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού. Τέλος, οι πρακτικές λύσεις δε σταματούν εκεί, αφού και οι θήκες στις επενδύσεις των εμπρός θυρών μπορούν να φιλοξενήσουν ακόμα και μπουκάλια 1,5 λίτρου.
• FlexFix: Mεταφορά ποδηλάτων
Πρόκειται για το σύστημα μεταφοράς μέχρι και δύο ποδηλάτων, το οποίο και έχουμε ξαναδεί στα Corsa και Antara. Μία μικρή συρόμενη πλατφόρμα βγαίνει μέσα από τον πίσω προφυλακτήρα, προσφέροντας επιπλέον και ασφάλεια έναντι της κλοπής των ποδηλάτων.
Mε τι κινητήρες
Για την ώρα η Opel ανακοινώνει, πως το νέο Meriva θα εφοδιάζεται με 6 κινητήρες βενζίνης και diesel, ισχύος 75 έως 140 ίππων, οι οποίοι προσφέρουν σε σχέση με το σημερινό μοντέλο μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 15%. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για εμάς θα βρεθεί ο νέος άμεσου ψεκασμού τούρμπο βενζινοκινητήρας των 1,4 λίτρων, που εξέλιξε πρόσφατα η Opel και το συναντάμε κάτω από το καπό και του νέου Astra, με ισχύ 140 ίππων.
Με μία πρώτη ματιά, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες καλύπτουν χωρίς δυσκολία τις ανάγκες ενηλίκων με κανονικό ανάστημα
Εσωτερικό – Χώροι
Το ταμπλό του νέου Meriva έχει αρκετά μοντέρνα και ιδιαίτερα ευχάριστη σχεδίαση, ενσωματώνοντας κάποια στοιχεία από άλλα μοντέλα της Οpel. Για παράδειγμα, η αισθητική του τιμονιού αλλά και του πίνακα οργάνων προέρχεται σχεδόν αυτούσια από τα νέα Astra και Insignia. Ωστόσο, η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί μεγάλο αριθμό διακοπτών για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό και τον υπολογιστή ταξιδίου, που ενδεχομένως απαιτούν λίγη εξοικίωση από πλευράς οδηγού. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι ο πελάτης του Meriva θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ 6 διαφορετικών χρωματισμών και επενδύσεων στο εσωτερικό, με βάση χρώματα όπως το καφέ, το μαύρο και το κόκκινο. Τέλος, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Opel, το υλικό που θα τοποθετηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό θα είναι μαλακό, σχεδόν αφρώδες.