Η κατηγορία των μίνι διευρύνεται, αφού στο παιχνίδι μπαίνουν
και νέοι «παίκτες», όπως η Nissan με το Pixo. Το εν λόγω αυτοκίνητο στοχεύει στο κοινό που αναζητά την ευκολία στις μετακινήσεις του και παράλληλα την οικονομία στην καθημερινότητά του.
Στην κατηγορία των μίνι και προσιτών αυτοκινήτων εισέρχεται για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή της παρουσία η Nissan, λανσάροντας και στη χώρα μας το νέο Pixo. Το αυτοκίνητο, όπως συμβαίνει και σε αρκετές άλλες περιπτώσεις στα αυτοκίνητα πόλης, αποτελεί προϊόν συνεργασίας και κατασκευάζεται από τη Suzuki για λογαριασμό της Nissan στην Ινδία, μαζί με το Suzuki Alto. Βέβαια, σε σχέση με το Alto, το Pixo διαφοροποιείται ελαφρώς στο τεχνικό κομμάτι και κυρίως στη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης, όπως επίσης και στη σχεδίαση του αμαξώματός του.
χεδίαση χωρίς εξάρσεις
Υπάρχουν, λοιπόν, αρκετές διαφορές στη σχεδίαση του Pixo σε σχέση με το Alto, αφού το αυτοκίνητο έπρεπε να ενταχθεί στη διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία της Nissan. Οι αλλαγές αυτές αφορούν κυρίως στο εμπρόσθιο κομμάτι, εκεί όπου συναντούμε ένα δυναμικό –για τα δεδομένα της κατηγορίας– προφυλακτήρα, μια πιο μοντέρνα μάσκα με «βράγχια» δεξιά και αριστερά του σήματος της Nissan και ένα νέο καπό με περισσότερες νευρώσεις. Η τελευταία αλλαγή έχει να κάνει με τα τετραγωνισμένα φωτιστικά, που αντικαθιστούν τα καμπυλόγραμμα του Alto. Στο πίσω τμήμα ο προφυλακτήρας έχει διαφοροποιηθεί, περιλαμβάνοντας -όπως και στο εμπρός κομμάτι- ένα οριζόντιο τμήμα μαύρου προστατευτικού πλαστικού, ενώ τα τραπεζοειδή φωτιστικά παραμένουν. Συμπερασματικά, οι αλλαγές αυτές στο Pixo δίνουν περισσότερη προσωπικότητα, κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα, όμως η απουσία των καμπύλων γραμμών αφαιρεί λίγη από τη «νεανικότητα» της συνολικής παρουσίας του οχήματος.
Βασική τιμή στα 8.690 ευρώ
Η αρχική έκδοση Motiva του Nissan Pixo κοστίζει από 8.690 ευρώ, περιλαμβάνοντας ένα φτωχό επίπεδο εξοπλισμού, που διαθέτει -εκτός των άλλων- 2 αερόσακους και ράδιο-cd με Mp3. Η έκδοση Motiva με air condition κοστίζει 9.320 ευρώ, όμως περισσότερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η επόμενη έκδοση Acenta της δοκιμής μας, με κόστος 9.840 ευρώ και επιπλέον πλευρικούς αερόσακους, εμπρός προβολείς ομίχλης, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και διαιρούμενο πίσω κάθισμα.
Κινητήρας - Κιβώτιο
Για την κίνηση του Nissan Pixo φροντίζει ένας 12βάλβιδος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,0 λίτρου της Suzuki, ο οποίος διακρίνεται για την ισχύ που αποδίδει (73 ίππους στο δυναμόμετρο). Παράλληλα, προσφέρει αρκετή «ζωντάνια» -στο χαμηλό κυρίως φάσμα των στροφών- ευνοώντας την κίνηση στην πόλη. Όμως, από εκεί και πάνω, λόγω κυρίως του αραιής κλιμάκωσης μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων, το Pixo ανεβάζει στροφές σε σαφώς πιο ήπιους ρυθμούς. Από την άλλη βέβαια, το «μακρύ» κιβώτιο συμβάλλει στη συνολική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων του. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 4,4 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 στα 103 γρ./χλμ., νούμερα αμφότερα από τα πιο χαμηλά στην κατηγορία. Σε επίπεδο θορύβου, ως γνήσιος 3κύλινδρος, ο κινητήρας του Pixo θα κάνει αισθητή την παρουσία του στο εσωτερικό, χωρίς παράλληλα να απουσιάζει η κλασική τραχιά λειτουργία.
Εσωτερικό
Με μια ελαφριά δόση «παιχνιδίσματος», μέσω της υιοθέτησης συγκεκριμένων πρακτικών (στρογγυλού πίνακα οργάνων, κεντρικής κονσόλας δύο επιπέδων, τριάκτινου τιμονιού), υποδέχεται το απλό σε σχεδίαση εσωτερικό του Pixo τους επιβάτες του. Περισσότερο από όλα θα ικανοποιήσει η εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων και παράλληλα η παρουσία αρκετών θηκών για μικροαντικείμενα, δύο στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά για την καθημερινή κίνηση εντός των ορίων της πόλεως. Βέβαια, δε λείπουν κάποιες εργονομικές ατέλειες, όπως κυρίως ο μη χειρισμός του ηλεκτρικού παραθύρου του συνοδηγού από την πλευρά του οδηγού, ενώ μέτριες εντυπώσεις προκαλεί η ύπαρξη σε ένα 5πορτο αυτοκίνητο πίσω πλαϊνών παραθύρων, που ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Ένα ακόμη στοιχείο που συμβάλλει στη συνολική απλότητα είναι η απουσία του στροφόμετρου (δεν προσφέρεται ούτε προαιρετικά), όπως επίσης και του δείκτη της θερμοκρασίας λαδιού στον πίνακα οργάνων. Σε επίπεδο ποιότητας, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στην αφή και δείχνουν ότι θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου, όμως το φινίρισμα είναι συνολικά μέτριο. Η θέση οδήγησης, από την πλευρά της, είναι καλή και ο οδηγός θα βολευτεί σχετικά εύκολα, παρ’ ότι το κάθισμα δε ρυθμίζεται σε ύψος, ενώ, όπως συμβαίνει και σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας, απουσιάζει η ρύθμιση του τιμονιού σε βάθος. Από πλευράς άνεσης, τέλος, το κάθισμα είναι λίγο σκληρό και ενδέχεται να κουράσει σε πολύωρες μετακινήσεις.
Χώροι
Στο εσωτερικό του Nissan Pixo οι χώροι επαρκούν για τη μεταφορά 4 ενηλίκων, με τους καθήμενους στα εμπρός καθίσματα να αισθάνονται πιο άνετα από τους πίσω. Και αυτό γιατί στο πίσω κάθισμα ο μικρός χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια των επιβατών συνεπάγεται, ότι μόνο άτομα με ύψος κάτω του 1,75 μ. θα χωρέσουν χωρίς κάποιες παραχωρήσεις. Ένα ακόμη στοιχείο, πάντως, που τονίζει τον αστικό προορισμό του οχήματος, είναι το μικρό πορτ-μπαγκάζ των 129 λίτρων, το οποίο δεν επαρκεί για τέσσερα άτομα. Σε περίπτωση πάντως που απαιτηθεί περισσότερος χώρος, η διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται στο ίδιο ύψος με το δάπεδο του χώρου αποσκευών, προσφέροντας έτσι ωφέλιμο όγκο 367 λίτρων (774 λτ. μέχρι το ύψος της οροφής).
Στο δρόμο
Η ευελιξία και η ευκολία κατά τους χειρισμούς αποτελούν δύο από τα κύρια χαρακτηριστικά της οδικής υπόστασης του Pixo. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός, ότι το μίνι της Nissan εμφανίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και παράλληλα, παρά τη σφιχτή του ανάρτηση, οι αναπηδήσεις του πίσω άκαμπτου άξονα στις διαδοχικές ανωμαλίες είναι σχετικά περιορισμένες. Τα δύο αυτά στοιχεία είναι πολύ σημαντικά κατά την καθημερινή κίνηση, αφού προσφέρεται η απαιτούμενη άνεση στους επιβάτες του οχήματος. Εκτός πόλεως, το Pixo εμφανίζεται αρκετά σταθερό στην ευθεία και με μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς άνεμους. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με περίσσια σιγουριά, ακόμη και σε ταχύτητες άνω των 130 χλμ./ώρα. Σε ένα δρόμο με στροφές τώρα, το αυτοκίνητο μπορεί να μην εμπνεύσει για πίεση, όμως η σχετικά σφιχτή ανάρτηση έχει ως αποτέλεσμα να απουσιάζουν οι μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος, η υποστροφή έρχεται φυσιολογικά και η πρόσφυση τελικά ικανοποιεί, παρά την ύπαρξη στενών ελαστικών (155/65 R14). Το τιμόνι, από την πλευρά του, έχει σωστό βάρος και παρουσιάζει μέτρια πληροφόρηση, ενώ, τέλος, τα φρένα διαθέτουν μέτρια αίσθηση από το πεντάλ και αντίστοιχα, μέτρια αποτελεσματικότητα.
Παθητική ασφάλεια
Με έως και 6 αερόσακους μπορεί να εφοδιαστεί το Nissan Pixo (στάνταρ μόνο οι 2 μετωπικοί), ενώ στάνταρ είναι οι εμπρός ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου. Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP το μοντέλο της Nissan δεν έχει λάβει ακόμη μέρος, όμως το «αδελφό» Suzuki Alto έχει ήδη αξιολογηθεί με 3 αστέρια, μια μέτρια επίδοση, που οφείλεται κυρίως στη χαμηλή βαθμολόγηση στον τομέα της προστασίας των πεζών και σε αυτή των βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας.